vrijdag 16 oktober 2009

De 'Buuhman'

Onze buurman is hovenier. Zijn tuin is keurig. Ongeveer vijf weken geleden was hij zijn heg aan het snoeien keek eens over de heg naar onze kant.
Iets bewoog hem om aan te bieden die ook maar even snel te doen. Ik was heel blij ;-).

Dit was een zeer indrukwekkende gebeurtenis voor Simeon. De 'buuhman' kwam door de voordeur onze tuin binnen en ging snoeien. 'buuhman heg noeien buuuuuuuuuuuuuh!!!!!' werd steeds herhaald. Dit is de afgelopen weken gebleven. Maar naast het snoeien van de heg is de buuhman een steeds grotere rol gaan spelen in ons dagelijks leven.


Zo rijdt de 'buuhman' in deze tractor...


En deze voorheftruck is hem ook niet onbekend...


Gelukkig heeft hij ook nog een motor...

Een ferrari, een raceauto, sleepwagen, eigenlijk alle auto's die we hebben worden bestuurd door de 'buuhman'.

Maar dat is niet alles. Als iets stuk is (zoals jammergenoeg onze vaatwasmachine) weet Simeon de oplossing: 'buuhman maken'!!!
Ondertussen verblijft onze 'buuhman' in complete onwetendheid. Ook is hij niet op de hoogte van de oplossing die Simeon heeft voor alle viezigheid in de wereld, van een omgevallen beker tot aan poep op straat: 'buuhman schoonmaken, doek pakken!!!

3 opmerkingen:

  1. LEUK stukje. Ik verlang er zo naar om hem weer te zien!! Woensdag ga ik met Feike op stap en dan breng ik haar weer terug en dan blijf ik 's avonds eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat zo een beetje raar, net alsof het zien van je kinderen alleen maar een aanloop is naar het zien van Feike. Je weet wel hè, dat ik het niet zo bedoel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, volgens mij is er een andere buurman die wat met heftrucks heeft ;).

    BeantwoordenVerwijderen